Prikazivanje članaka po tagu RTV

* Sindikat kulture, umetnosti i medija "Nezavisnost" uputio je apel međunarodnoj zajednici povodom otpuštanja više od 200 saradnika Javnoj medijskoj ustanovi Radio televizije Vojvodine, zbog čega je dovodeno u pitanje dalje funkcionisanje pokrajinskog javnog servisa

To se posebno odnosi na redakcije na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica, jer se time ugrožava ustavom zagarantovano ostvarivanje manjinskih prava nacionalnih i etničkih zajednica u Vojvodini.

Više od 200 novinara RTV ostalo je bez posla od 1. septembra ove godine. Prema navodima rukovodstva ove medijske kuće do otpuštanja je došlo zbog toga što je poslednjim rebalansom budžeta Srbije pokrajinskom javnom servisu uskraćen 201 milion dinara, te RTV nije više u mogućnosti da im isplaćuje zarade.

U pitanju su kao što smo izveštavali, medijski radnici koji su u RTV-u angažovani posredstvom agencije za zapošljavanje, iako su mnogi od njih dugogodišnji radnici ove medijske kuće. 

Na probleme koji proističu iz takvog načina angažmana Sindikat "Nezavisnost" je u više navrata ukazivao poslovodstvu RTV-a i javnosti.

- Smatramo da je takav vid angažovanja medijskih radnika na javnom servisu posebno problematičan, jer narušava njihov integritet i čini ih podložnim političkim i drugim manipulacijama, što je nespojivo sa novinarskom profesijom, a posebno sa ulogom javnog servisa. Nekoliko redakcija manjinskih nacionalnih zajednica zbog aktuelnih otpuštanja obraćalo se novinarskim udruženjima, upozoravajući da takav potez "ozbiljno narušava dalje funkcionisanje tih redakcija". Na sve te apele nije bilo nikakve reakcije ni odgovornih u RTV-u, niti izvršne vlasti na republičkom nivou koja je inicirala budžetske izmene kojima su uskraćena ranije opredeljena sredstva za pokrajinski javni servis - stoji u apelu GS KUM "Nezavisnost" međunarodnoj zajednici. 

- Način finansiranja javnih servisa još jedan je paradoks na koji se ukazujemo već godinama, jer se visina televizijske pretplate ne određuje shodno zakonu, već shodno volji političkih moćnika. Napominjemo da je početkom jula ove godine u pokrajinskom javnom servisu posao već izgubilo 17 radnika angažovanih preko agencije, deset radnika sa ugovorom na određeno vreme, 28 honoraraca i jedan pripravnik. Ta otpuštanja, zajedno sa aktuelnim od 1. septembra, obuhvataju čak 20 odsto ukupno zaposlenih u RTV-u - podvlače u ovoj grani reprezentativnog srpskog Sindikata "Nezavisnost". 

Zbog aktuelnih otpuštanja Sindikat "Nezavisnost" organizovao je dva protestna okupljanja, na kojima je, podsetimo, iznet zahtev da se svi radnici tog medija angažovani preko agencije za zapošljavanje prime u radni odnos, kao i da se prekine sa praksom saradnje sa posredničkim agencijama koje naplaćuju visoke provizije. Zatraženo je i da rukovodstvo RTV-a obezbedi uštede na drugim budžetskim pozicijama kako bi bila prebrođena trenutna finansijska kriza i da se hitno inicira sednica upravnih odbora javnih servisa na kojoj bi bila utvrđena realna cena tv pretplate. 

Ukoliko nije u stanju da reši aktuelne probleme i obezbedi zakonito funkcionisanje pokrajinskog javnog servisa, iz Sindikata "Nezavisnost" su rukovodstvo RTV-a pozvali da podnesu ostavke. - Sindikat kulture, umetnosti i medija "Nezavisnost" poziva Vas da podržite napore sindikata i profesionalne medijske zajednice usmerene na omogućavanje zakonitog funkcionisanja javnih servisa u Srbiji, koje je od ključnog značaja za ostvarivanje kvalitenog javnog informisanja, ostvarivanje medijskih sloboda, jer je to presudno za izgradnju kritičke javnosti i demokratizaciju društva u Srbiji.

Apel je upućen i Evropskoj komisiji, Misiji OEBS-a, Savetu Evrope, Međunarodnoj organizaciji rada, Međunarodnoj federaciji novinara, organizaciji Reporteri bez granica i drugim međunarodnim novinarskim i medijskim organizacijama.

Medijska pratnja: Novi Radio Sombor

Objavljeno u Sindikat

* U Novom Sadu je poslednjeg avgustovskog dana održan protest zbog otpuštanja 200 radnika Radio televizije Vojvodine

Protest je održan ispred Studija M, a na njemu su sindikati izneli svoje zahteve.

Pedesetak ljudi na protestu zbog otpuštanja 200 radnika RTV-a, traže povratak radnika na posao i povećanje pretplate.

Sindikat "Nezavisnost" zahteva da se svi radnici koji su bili zaposleni putem agencija, a koji su ostali bez posla prime u radni odnos u Radio televiziji Vojvodine, kao i da se prestane sa praksom zapošljavanja preko agencija koja, kako kažu u sindikatu, pokrajinski javni servis košta više nego regularno zapošljavanje zbog visokih procenata koje agencije uzimaju.

Medijska pratnja: Novi Radio Sombor

Objavljeno u Sindikat

* Sindikat kulture, umetnosti, medija "Nezavisnost" će u ponedeljak, 31. avgusta održati protest povodom najavljenog otpuštanja 200 radnikam koji su angažovani posredstvom Agencije za zapošljavanje

Na protestu će se okupljenima obratiti predsednik Sindikata kulture, umetnosti, medija "Nezavisnost" Dragan Milanović Pilac i poverenik Sindikata "Nezavisnost" Radio-televizije Vojvodina Darko Šper.

- Nema i dalje nikakvih naznaka da će nam država vratiti 201 milion dinara koji nam je bez jasnih kriterijuma oduzela rebalansom budžeta Srbije za 2020. godinu. Rezultat toga je najavljeni otkaz za naših 200 kolega koji su svakodnevno učestvovali u stvaranju i realizovanju programa - podvlače iz ovog reprezentativnog srpskog Sindikata, "Nezavisnost" i podsećaju da je u julu bez posla ostalo još 56 radnika.

- Poslednjeg avgustovskog dana, u ponedeljak ćemo saopštiti imena odgovornih za ovakvo stanje u pokrajinskoj Javnoj medijskoj ustanovi, RTV i zatražićemo njihove ostavke. Takođe ćemo pročitati i ostale sindikalne zahteve - poručuju iz Sindikata.

Medijska pratnja: Novi Radio Sombor

Objavljeno u Prva vest

* Sindikat "Nezavisnost" u Radio-televiziji Vojvodine (RTV) doneo je odluku da stupi u štrajk upozorenja

Razlozi za štrajk upozorenja u pokrajinskom javnom nacionalnom medijskom servisu jesu u činjenici jer zaposlenima u odeljenju nelinearne montaže više od deset godina nisu korigovani koeficijenti, zbog čega im je onemogućeno napredovanje u struci.

U odluci Sindikata "Nezavisnost" u RTV-u navodi se da je poslodavac u međuvremenu ponudio korekciju koeficijenata kojima zaposleni u nelinearnoj montaži nisu zadovoljni i smatraju da bi o ovoj temi trebalo da budu dalje odvijani pregovori sa poslodavcem.

Osim korekcije koeficijenata, zaposleni zahtevaju i pravilno i redovno obračunavanje naknade za smenski rad.

Jednočasovni štrajk će biti organizovan u sredu, 24. jula u 12 časova, navodi Sindikat "Nezavisnost" Radio-televizije Vojvodine.

Medijska pratnja: Novi Radio Sombor

Objavljeno u Sindikat

* Članovi Sindikata „Nezavisnost“ Javne medijske ustanove Radio-televizije Vojvodine smatraju da je sraman način izveštavanja ove kuće o aktuelnim studentskim protestima i zahtevaju da se poštuju profesionalni i etički kodeksi, kao i zakonom predviđene obaveze Javnog servisa na nepristrasno, objektivno i istinito izveštavanje

Emitovanjem vesti o napadu na novinarsku ekipu RTV-a, koji se nije dogodio, te objavljivanjem saopštenja Kolegijuma u kojem se osuđuje nepostojeći napad na snimatelja i novinarku i navodi moguća tužba koje je preneto u informativnim emisijama – RTV se na najbesprozorniji način oglušila o standarde profesije i obmanula građane. Uostalom, i na snimcima koji su emitovani uz navedenu vest moglo se videti da incidenta nije bilo.

Zahtevamo od rukovodstva i uredništva RTV da se javno objave snimci sa sigurnosne kamere postavljene na ulazu u zgradu televizije u ulici Maksima Gorkog, kao i izjave očevidaca koji su se nalazili na tom prostoru, kako bi javnost mogla saznati šta se zapravo desilo.

Takođe, tražimo od rukovodstva da ne prisiljavaju novinare i ostale zaposlene u RTV-u da učestvuju u kreiranju lažnih vesti čiji jedini cilj je obmana javnosti i „zaštita“ političkih interesa vladajućih struktura.

Pozivamo urednike i urednice, kolege i koleginice, da ne podležu takvim pritiscima nadređenih u RTV-u i da poštuju standarde novinarske profesije, kao i zakonske obaveze javnog servisa.

Pozivamo ih i da, ukoliko trpe pritisak da objave neistinite informacije, o tome obaveste Sindikat „Nezavisnost“ koji će im omogućiti pravnu zaštitu.

Podsećamo da je u informativnim emisijama na Prvom porgramu RTV prvi dan studentskih protesta apsolutno ignorisan, a da je drugog dana objavljivana samo reakcije funkcionera na proteste o kojima nije ni izveštavala i koji se po RTV nisu ni događali, što takođe predstavlja opasnu obmanu javnosti i skrivanje informacija od građana.

Prva vest o tome da se u Novom Sadu dešavaju protesti objavljena je upravo u vesti o izmišljenom napadu na novinarsku ekipu RTV.

Takvim izveštavanjem Radio-televizija Vojvodine apsolutno je prekršila osnovne standarde novinarske profesije kao i zakon o javnim servisima, te na najprizemniji način ponizila građane Vojvodine koji finansiraju pokrajinski javni servis.

Zbog takvog načina izveštavanja i fabrikovanja neistina građani ponovo pogrdno izgovaraju ime naše kuće, čime se i novinari RTV dovede u neprijatnu situaciju jer je komesarskom uredničkom politikom izgubljeno poverenje javnosti u pokrajinski javni servis.
Sindikat „Nezavisnost“ Javne medijske ustanove Radio-televizije Vojvodine nastaviće da prati dešavanja u Radio-televiziji Vojvodine i pritiske na novinare i spreman je da preduzme sve zakonske mere radi sprečavanja dezinformisanja javnosti i šikaniranja novinara u ovoj medijskoj kući. Poručujemo da u RTV-u postoji veliko nezadovoljstvo među zaposlenima zbog takve „uređivačke politike“ koja je potpuno urušila ugled pokrajinskog javnog servisa.

Sindikat „Nezavisnost“
Javne medijske ustanove Radio-televizije Vojvodine

Objavljeno u Sindikat

* Radio-televizija Vojvodine angažovala nekoliko novih prezentera koji sa pokrajinskim javnim servisom trenutno nemaju potpisan bilo kakav ugovor o radnom angažovanju, saznaje Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE)

Nekoliko zaposlenih koji su želeli da ostanu anonimni rekli su za VOICE da se pet do šest osoba već desetak dana svakodnevno pojavljuje na RTV-u, gde se obučavaju za nove prezentere, ali da rade na crno.

- Njih je pre dve nedelje odabrao direktor informativnog programa Budimir Marković nakon drugog kruga audicije za nova TV lica. Oni su pozvani da za nekoliko dana dođu na posao kako bi se obučili za skori izlazak pred kamere. Pre tri dva dana izvesna Tamara Jevtić čitala je jutarnje vesti što je izazvalo burnu reakciju v. d. glavne i odgovorne urednice Prvog programa televizije Nade Kalkan - rekao je za VOICE jedan od zaposlenih koji je želeo da ostane anoniman.

Zaposleni navode da je upitno i na koji način osobe koje rade na crno svakodnevno više sati borave na televiziji, jer je ulazak ljudi u zgradu RTV strogo kontrolisan. Zaposleni se prilikom ulaska u zgradu prijavljuju identifikacionom karticom ili se upisuju u knjigu na portirnici u kojoj ostavljaju lične podatke, tačno vreme dolaska i odlaska sa televizije. Svi ostali predaju neki lični dokument i dobijaju obeležje da su gosti televizije. Novi prezenteri takva obeležja nisu imali vidljivo istaknuta.

Dolazak novih prezentera nije dočekan sa simpatijama na televiziji, posebno s obzirom na neizvesnu sudbinu više od stotinu ljudi koji su do februara bili angažovani preko agencije Optimum, a sada rade kao honorarci. Prvo je posao vredan 100 miliona dinara RTV opet potpisao sa agencijom Optimim, ali se drugorangirani ponuđač žalio. Pošto je Komisija za zaštitu prava ponuđača usvojila prigovor, RTV je novom odlukom ugovor o angažovanju dela zaposlenih u RTV-u dodelio grupi ponuđača Kadarplus iz Beograda i Studentskoj zadrugi Student Novi Sad. Međutim, neizvesno je kada će zaposleni potpisati ugovor sa njima jer je 16. marta prigovor uputila agencija Optimum.

Koprivica: Ministarstvo finansija ne da nam da zaposlimo 115 radnika

Generalni direktor RTV Miodrag Koprivica konačno je pre nekoliko dana progovorio o ovoj temi. Na to su ga „naterali“ predstavnici Sindikata UGS NEZAVISNOST RTV-a, koji su u više navrata insistirali da menadžment pokrajinskog javnog servisa zaposli te ljude na neodređeno vreme, jer se Zakon o maksimalnom broju zaposlenih u javnom sektoru ne odnosi na RTV i RTS.

Iako tvrdi da javni servisi nisu izuzeti iz obaveze da traže dozvolu za zapošljavanje od vladine komisije, Koprivica je priznao da njihovo angažovanje preko posrednika više košta RTV, nego da su zaposleni na neodređeno vreme. Takođe je ocenio da je trenutna situacija „neprijatna i za više od stotinu radnika i za sve u kući“.

- Svaki put raspisujemo javnu nabavku i dovodimo radnike u neprijatnu situaciju. Neprijatno je novinare angažovati putem javnih nabavki. Verujem da i Ministarstvo finansija ima ulogu u tome što nas odbijaju, ali ovakvo stanje nas i više košta nego da oni budu zaposleni. Kolege iz RTS-a dobili su odobrenje za zapošljavanje oko 370 novinara i medijskih radnika, uz dogovor i plan kako da se vremenom oslobode određenog broja zaposlenih. Spremni smo i mi da napravimo plan da polako smanjujemo broj radnika, što kroz prirodni odliv, što kroz otpremnine - rekao je Koprivica Udruženju novinara Srbije.

Uz insistiranje na tvrdnji da javni servisi nisu izuzeti iz obaveze da traže dozvolu za zapošljavanje jer u suprotnom ni RTS ne bi tražio odobrenje od vladine komisije, Koprivica je rekao i to da medijski javni servis Vojvodine „već godinu dana svakog meseca podnosi Komisiji zahtev za zapošljavanje novinara i medijskih radnika, ali svaki put biva odbijen“.

- Kao korisnici budžetskih sredstava mi ne možemo da zapošljavamo radnike na neodređeno bez odobrenja. Trenutno imamo problem sa oko 115-117 radnika. Neki od njih su na autorskim ugovorima, neki rade na ugovorima o privremeno-povremenim poslovima, a nekima uskoro ističe ugovor na određeno koji je bio potpisan na dve godine i mi njih ne možemo više da primimo ni na jedno radno mesto. U poslednje dve godine dobili smo odobrenje samo za jednog radnika - podvlači generalni direktor RTV Koprivica.

VOICE je došao u posed pomenutog odobrenja koje je potpisano nedavno, 10. marta ove godine, preciznije svega pet dana pre Koprivičine izjave. Pozivajući se na Zakon o budžetskom sistemu i mišljenje Ministarstva kulture i informisanja, pomenuta komisija odobrila je RTV-u zaposlenje jedne osobe na neodređeno vreme. Bez navođenja imena i konkretnog radnog mesta, Komisija je u obrazloženju navela da je u pitanju popunjavanje upražnjenog radnog mesta i da RTV ne može da za tu osobu traži dodatne budžetska sredstva.

Dopisnicima linearno smanjeni honorari za 10 odsto

Nezadovoljstvo nije zaobišlo ni honorarne saradnike RTV-a koji su angažovani u Dopisničkoj mreži. Njima je odlukom menadžmenta linearno smanjen honorar za deset odsto. Neki od nezadovoljnih dopisnika požalili su se da su bili stavljeni pred svršen čin jer im je bukvalno rečeno: Uzmi ili ostavi!

- U Dopisnickoj mreži na RTV-u je potpuni haos! Ovih dana potpisujemo ugovore za mart, sa umanjenim honorarima za 10 odsto. Bez objašnjenja, jer rukovodioci nemaju vremena da nam se obrate. Nekoliko novinara radi preko Televizije Banat i honorari im kasne po par meseci, jer je RTV dužan toj televiziji novac - navodi se u pismu koji je redakciji VOICE-a poslao jedan od dopisnika koji je želeo da mu se ne pominje ime.

On je istakao njihov doprinos emisiji „Vojvodinom“, koju prave isključivo dopisnici, a koja je najgledanija na RTV-u. - Činjenicu da smo najgledanija emisija potvrđuju i istraživanja javnog mnjenja. Mnogi od nas rade i izveštavaju koristeći sopstvenu opremu, bez dnevnica, iako pokrivamo i druge opštine u okruženju! Uz to, od (bednih) honorara moramo da plaćamo i gorivo - naveo je pomenuti novinar i precizirao da su honorari dopisnika pre smanjenja iznosili 20-30.000 dinara.

Čudno je i to što pojedini dopisnici dobijaju honorare preko pomenute Televizije Banat iz Vršca koje ima ugovorni odnos sa RTV-om kao dopisništvo za teritoriju nekoliko opština u južnom Banatu. U konkretnom slučaju, to znači da se dopisnik RTV-a iz nekog grada u Bačkoj vodi kao honorarni saradnik TV Banat!? Uz sve to, honorari im kasne po nekoliko meseci.

Jedan od urednika na RTV-u, čije ime je poznato redakciji, ocenio je da je položaj dopisnika neravnopravan u odnosu na ostale honorarce, jer mnogi od njih skoro svakog dana šalju priloge za informativni program, bez obzira na vikende i praznike. - Za razliku od njih, novinari u Novom Sadu neretko danima nisu angažovani, ali uredno dobijaju znatno veće honorare. Uz to, njihove priče su često i zanimljivije od novosadskih, jer u Novom Sadu u poslednje vreme uglavnom pokrivamo konferencije za novinare i promocije političara i funkcionera - rekao je pomenuti urednik za VOICE.

Problema u sferi plata i radnih odnosa na RTV-u, čini se, ima na pretek. Kako saznaje VOICE, nedavno su zaposleni u televizijskoj tehnici održali hitan sastanak sa rukovodstvom na kojem su razgovarali samo o jednoj tački dnevnog reda – plati. Direktor Jovan Bačić im je rekao da para za povećanje plata nema. Nezadovoljstva ima i u drugim organizacionim celinama jer plate nisu menjane godinama, a mnogima su u julu 2015. i umanjene za 10 odsto. Istovremeno neki drugi ljudi u poziciji su da sebi povećavaju mesečna primanja i uživaju druge privilegije.

/Izvor: Vojvođanski istraživačko-analitički centar - Ekipa VOICE/, UGS NEZAVISNOST

 

Objavljeno u Sindikat
Strana 1 od 2

Kontakt

Venac Stepe Stepanovića 9 (kancelarija) Ivana Kosančića 19 (redakcija, sedište) 25000 Sombor, Srbija

e-mail:

office@noviradiosombor.com

Telefon: +381-25-510-16-41
Mobilni: +381-65-8-675-445

Portal:

http://noviradiosombor.com

Internet radio: Novi Radio Sombor

http://www.omiljeniradio.com/index.php/radio-uzivo-online-srbija/1130-novi-radio-sombor-uzivo-online.html 

POSTANITE SARADNICI

Svi koji želite, možete da postanete saradnici Novog Radio Sombora, bilo gde da živite i boravite.

Izaberite oblast, pošaljite vest, informaciju, fotografije.

Dobrodošli saradnici u marketingu i oglašavanju!

Javite se na e-mail:

office@noviradiosombor.com

Telefon: +381-65-8-675-445

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…